Stwardnienie rozsiane - diagnoza której nie życzę nikomu. Chciałbym pokazać, że ta diagnoza nie oznacza iż życie się kończy. Pragnę pokazać innym, że to życie wciąż jest, chodź może trochę inne, może trudniejsze ale to nie koniec. Czy jestem czasami załamany? Często, ale potem się podnoszę i maszeruje dalej z podniesionym czołem i z uśmiechem na twarzy.

Jeśli chodź trochę ten blog będzie pomocny dla Was chorych oraz dla Waszych rodzin to będę szczęśliwy. To właśnie jedna z tych rzeczy która dodaje mi sił.

Wojciech Mrugalski

środa, 12 grudnia 2012

I po Dąbku

Jestem już od tygodnia w domu. Tym razem po swoją świeżo upieczoną żonę Elę przyjechał w piątek z Bielska - Białej jej mąż Krzysiek i jego tata. Zabrałem się z nimi do Katowic, a po mnie przyjechał mój przyjaciel Rafał i brat Adam. W domu byłem koło 2 w nocy w piątek.

Pobyt sobie bardzo chwalę ale moja sprawność fizyczna niestety ale spadła. Nie jest to wina rehabilitacji w Dąbku bo ten proces osłabienia rozpoczął się już przed pobytem w Dąbku. Przedtem mogłem przejść standardowy dystans w domu 10X. Przed wyjazdem do Dąbka było to już 8X, a po powrocie tylko 6X. Wzrosła mi spastyka w nogach. W nocy mnie już mocno łapią przeprosty co trochę boli i powoduje przebudzenie.
W Dąbku już zauważyłem, że mam problemy z jedzeniem zupy. Nie mogłem już trzymać łyżki w sposób normalny tylko musiałem łapać ją cała grabą.

Tak bardzo dbałem i pilnowałem swojej rehabilitacji. Poszedłem na Mitoxantron, który jak widać w moim przypadku gówno daje. Taki jest mój SM - po....ny pierwotnie postępujący.
Termin do szpitala na chemię mam na 7 stycznia 2013 roku ale poważnie rozważam czy w ogóle jest sens. Ćwiczę w domu ale też nie widzę sensu.
Czuję się jakbym chodził do znienawidzonej roboty i w dodatku jeszcze pracował za darmo. Tak właśnie się czuję. Wydymany, nie mam żadnych sukcesów.

Jestem tyci, tyci od rezygnacji z siebie.

1 komentarz:

  1. Przytulam. Nie poddawaj się Twój blog podtrzymuje mnie na duchu od kiedy sama choruje na SM.

    OdpowiedzUsuń

Będzie miło gdy się przedstawisz:-)