Stwardnienie rozsiane - diagnoza której nie życzę nikomu. Chciałbym pokazać, że ta diagnoza nie oznacza iż życie się kończy. Pragnę pokazać innym, że to życie wciąż jest, chodź może trochę inne, może trudniejsze ale to nie koniec. Czy jestem czasami załamany? Często, ale potem się podnoszę i maszeruje dalej z podniesionym czołem i z uśmiechem na twarzy.

Jeśli chodź trochę ten blog będzie pomocny dla Was chorych oraz dla Waszych rodzin to będę szczęśliwy. To właśnie jedna z tych rzeczy która dodaje mi sił.

Wojciech Mrugalski

wtorek, 15 lipca 2014

Pierwszy dzień rehabilitaci

Wróciłem na Wolę Batorską wczoraj. Przywitałem się, porozmawiałem i poszedłem spać. Byłem tak zmęczony, że oczy miałem na zapałkach. Spałem 3 godziny. Jak dziecko ale gdy wstałem to poczułem się jak młody bóg.

Już przed pójściem do szpitala znalazłem w odległości 300-400 m od ośrodka knajpę z chińskim żarciem. Wtedy nie zdążyłem skorzystać ale wczoraj tuż po przebudzeniu wiedziałem na co mam ochotę. Wsiadłem na wózek i pojechałem na obiad.

Kurcza z warzywami w sosie pikantnym + zupa chmielowa.
Jedzonko bardzo smaczne. Posiedziałbym dłużej ale fizjologia po piwie sprawiła, że nagle grunt mi się zaczął palić pod nogami. Zdążyłem wrócić do ośrodka i obeszło się bez katastrofy.

Jeśli chodzi o moją nogę to jest nieźle. Już na niej staję chodź nie obciążam jej na maksa bo wtedy boli. Jestem optymistą i chyba do dwóch tygodni wszystko wróci do normy. Byłem dziś rehabilitowany przez Martę. Lubię z nią ćwiczyć bo ma kobieta fach w rękach. Wie o co chodzi. Jak zwykle wszyscy zaskoczeni, że mam tak duży zakres ruchu w kończynach i że jestem tak bardzo rozciągnięty. To tym bardziej zadziwiające, że przecież prawie nic nie robiłem. Szkoda tylko, że ta moja elastyczność znika jak za dotknięciem różdżki gdy wstaję.

Nogę mam zabandażowaną bo wciąż mam na niej świeże szwy. By móc się umyć pod prysznicem i nie zamoczyć opatrunku to najlepsza do tego celu jest... folia spożywcza:)


Folią owija się nogę i można iść pod prysznic. Kto by pomyślał, że takie może być zastosowanie foli spożywczej :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie miło gdy się przedstawisz:-)